Zaprojektuj siebie #1

DSC_1381a

Wiesz jaka jest piąta najczęściej poszukiwana umiejętność przez pracodawców na świecie? Jest to umiejętność sprzedaży! Każdy z nas sprzedaje. Tak. Nie musisz stać na targu z pękiem marchewek w ręku, czy siedzieć 10 godzin za kasą aby sprzedawać. To Ty jesteś produktem, do którego musisz przekonać innych codziennie. Zdolność sprzedaży jest zatem umiejętnością przyszłości i niestety nie nauczymy się jej na żadnej uczelni. Kompetencje sprzedażowe są z nami zawsze i będą do końca życia. Warto zatem zdać sobie sprawę z tego, jak budować długoterminowe relacje, robić dobre pierwsze wrażenie, jak budować swój wizerunek jako markę o konkretnych atrybutach. Jeśli nie zaczniesz kreować siebie w oczach i umysłach innych, pozwolisz aby to oni zbudowali Ciebie we własnych głowach zupełnie poza Twoją kontrolą.

Możesz zatem bezwładnie unosić się na wodzie, przesuwając się po powierzchni wody zgodnie z nurtem, lub użyć odrobiny wysiłku, postawić opór żywiołowi i płynąć do obranego celu, czasem pod prąd. Którą drogę wybierasz?

Większość ludzi kojarzy sprzedaż bardzo negatywnie: z nagabywaniem, nie szczerością, skrajną manipulacją. Istnieje przekonanie, że jeśli produkt nie sprzedaje się sam, to nie jest wart zakupu. Wizerunek jaki zakorzenisz w ludzkich umysłach może sprawić, że będą Cię kojarzyć z określonymi cechami. W kształtowaniu tzw. personal brandingu nie chodzi o oszustwo ale o zakomunikowanie tego, co w nas najlepsze, tego co możemy dać od siebie. Andrzej Drzycimski, specjalista od kreacji wizerunku powiedział należy kłamać prawdą – prawda jest największym kłamstwem. Podkreślanie   profesjonalizmu czy kompetencji ubiorem, detalami, gestykulacją jest mądrą strategią, która ma pokazać to co mamy najlepszego. Zdają sobie z tego sprawę politycy i osoby medialne, dla których dbanie o wizerunek jest niezbędne, ponieważ to od niego zależy ich przyszłość. Również coraz więcej firm w Polsce decyduje się na profesjonalne zlecenie zarządzania swoim wizerunkiem, wiedzą bowiem jaką potęgą jest umiejętne przekazanie informacji na temat produktów i działalności.

Budowanie i utrzymanie wizerunku nie jest łatwym zadaniem, wymaga wiedzy i determinacji. To pierwsze otrzymacie w artykułach z nowego cyklu: „Zaprojektuj siebie”. To drugie zależy już od was. Unosicie się na wodzie czy płyniecie do celu?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *